3 tips om jouw duurzame merk op de kaart te zetten

Je hebt een duidelijke missie. Jouw bedrijf staat voor verduurzaming. Eigenlijk zou je het wel van de daken willen schreeuwen. Kom hier! Ons merk verlaagt de klimaatimpact. Helaas is het tegenwoordig niet zo gemakkelijk om een merk op de kaart te zetten. Zelfs niet als je een heel duidelijk doel voor ogen hebt. Want hoe onderscheid je jezelf van de rest? Hoe toon je jouw duurzame karakter? Deze drie tips helpen je op weg. 

1.Ontdek meer over de bezoekers van jouw website 

Het is heel belangrijk om het gedrag van jouw websitebezoekers zorgvuldig in kaart te brengen. Helaas is dit door de jaren heen steeds lastiger geworden. Dit komt vooral doordat de privacy steeds verder gewaarborgd wordt en het daardoor bijvoorbeeld ook niet meer is toegestaan om third party cookies te gebruiken. Dit gaf echter veel informatie over het gedrag van de bezoekers. Gelukkig zijn er ook andere mogelijkheden om het gedrag te onderzoeken. 

Een van die opties is het gebruik van GA4 server side tagging. Dit is een techniek waarbij tags niet meer in de browser van de bezoeker worden geladen, maar op de server van de website worden uitgevoerd. Dit is wél toegestaan en waarborgt nog altijd de privacy van de gebruiker. Ondertussen ben jij wel in staat om waardevolle informatie over de gebruiker te ontdekken. 

Maar waarom is dit zo belangrijk? Met het analyseren van het gedrag van de bezoekers, ben je in staat om een betere gebruikerservaring te bieden. Je weet op welke vlakken het soms nog misgaat en dus ook welke aanpassingen nodig zijn om bezoekers aan de website (en dus ook je bedrijf) te binden. Bovendien zorgt het gebruiksvriendelijker maken van de website er ook voor dat je beter scoort in zoekmachines. Daarom is het heel waardevol om voor de software van bijvoorbeeld https://www.adpage.io/ te kiezen. Dit leidt uiteindelijk tot meer conversies, naamsbekendheid en is dus dé manier om jouw merk op de kaart te zetten. 

2.Wat doe je aan duurzaamheid? 

Het is belangrijk dat het voor derden ook duidelijk is wat jouw bedrijf dan precies doet aan duurzaamheid. Maak daarom je doelen concreet en communiceer deze ook op de juiste manier naar de buitenwereld. Dit kan bijvoorbeeld middels een filmpje op social media of een tekst in de intro van je website. Er zijn heel veel verschillende manieren om dit concreet te maken. Leg niet alleen uit hoe je dit aanpakt, maar toon ook al welke successen het bedrijf heeft gehad. 

3.Eerlijkheid boven alles 

Soms zien we dat bedrijven de mooiste verhalen vertellen en ongelooflijke doelen stellen. Helaas zijn deze niet altijd realistisch. Daarom is het belangrijk dat eerlijkheid boven alles gaat. Ga dus alleen in op de doelen die je daadwerkelijk waar kunt maken of die je al eerder behaald hebt. Natuurlijk is het ook mogelijk om naar bepaalde doelen te werken, maar wees dan wel eerlijk over het proces en de uiteindelijke uitkomst. Dat zorgt alleen maar voor extra waardering vanuit de buitenwereld.